Sommar i Hofors

Nu kommer det äntligen lite uppdatering här på bloggen igen! Efter en vecka full av prov och annat så har bloggandet kommit lite på eftersläp;) Sen så har ju våran stjärnbloggare, Maja, begett sig till Sognefjell också, och Josefin, hon har Alltid många bollar i luften!

Nu är jag i Hofors på kanottävling och det har varit 3 grader, blåst och spöregn hela dagen. Jag har haft en full dag med 5 st lopp och det har gått fint! Men, dagens jobbigaste har helt klart varit att hålla värmen. Jag har haft på mig dubbla underställ, tävlingströja, tävlingslinne, underställsbyxor, vindbyxor, överdragsbyxor, fleecetröja, regnjacka, dunjacka, pannband, mössa, och vantar. Och ja, jag hade på mig allting samtidigt.
På sista loppet gjorde jag ett riktigt nybörjarmisstag och glömde ta av mig min rosarandiga stora mössa som jag hade över pannbandet så jag körde 200m final i stark motvind med ett stort segel på huvudet hehehe.
En annan utmaning var att få på pappa mitt pulsband. Han är ute och kutar och ville låna min pulsklocka, inte visste jag att det kunde vara så svårt att få på sig ett pulsband!

Igår fick jag världens finaste present av bästa Klara! En liten chilifrukt som hon odlat själv. Den är väldigt söt, och förmodligen också ganska stark! Jag har önskat mig en liten chili enda sedan vi var på läger i Portugal tidigare i våras och nu äntligen har jag en egen liten chili! Sen har Klara sagt att jag ska plantera frönen och göra ett eget chiliträd!! (om dom nu växer på träd)





Jag tar hand om det på ett sätt som endast en chilifrukt är värd att bli behandlad på! Den får sova i sängen, pappa offrar sig och tar golvet, herregud vad gör man inte för en chili?????

//Moa

Kommentarer
Postat av: stintan

Chilin, hahaha moa du är så knas!! ( på ett bra sätt :D )

2012-06-02 @ 19:20:46
Postat av: Anonym

i morgon kankse du kan köra med mask och hummervantar också! lycka till!!

2012-06-02 @ 21:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0