Kamelfilten

Den läskiga, håriga, stickiga kamelfilten förföljer oss vart vi än åker i världen, senast var det på JEM i kroatien. Jag förstår inte vad det är för fel på ett vanligt skönt täcke! Nej här ska det vara filtar och lakan som bara trasslar ihop sig och gör att man får cellskräck när man ska sova.
Jag och Linnea delar en dubbelsäng med först ett lakan på madrassen och sen ett var sitt till lakan som vi sover under. På det har vi 2 kamelfiltar och sen 2 lakan igen. Till sist har jag också en extra kamelfilt. Inte konstigt att det blir lite problem att håla reda på allt!
Kamelfilten lever verkligen upp till sitt rykte och namn. Dess textur är lite pälsig, luddig och samtidigt lite stickig. Färgen är skrämmande kamellik och om luktar riktigt noga kännar man nog en svag doft av kamel (jag har egentligen inte en aning om hur kameler luktar).
Allt detta gör att jag ibland vaknar upp helt förtvivlad eftersom jag tror det ligger en kamel bredvid mig i sängen! Det kan ta ett litet tag innan jag kan konstatera att det egentligen är Linnea och alltså ingen kamel som har krypit ned bredvid mig!


Här är en liten bild på hur det kan se ut!

//Moa




Kommentarer
Postat av: din bästabästa vän i hela universum som du saknar så enormt mycket hela tiden

ååååå va mysigt det låter!!!! hehee vem kan det vara som kommenterar??? tål och tänka på.

2012-04-01 @ 18:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0