Mitt i naturen

Jag tänkte fortsätta helgens flitiga bloggande innan vi beger oss till sälen på träningsläger med ett inlägg om min kompis Julia Seger som har börjat ettan här i Torsby i höst. Julia paddlar, precis som jag, och jag har nämnt Julia tidigare här i bloggen då vi upptäckte vitbävern på en av våra paddelturer.

Julia Seger har flyttat från Stockholm till Torsby och bosatt sig på Valbergsängen där hon lever sitt liv i ett med naturen. Det var en självklarthet för Julia att välja Natur på skidgymnasiet för att kunna utveckla sina kunskaper inom djur och natur. Framtida drömyrke gissar jag på är biolog, eller möjligtvis forskare.

Julia är inte bara duktigt på att åka skidor och paddla kanot hon har också nått stora framgångar inom minigolf. Detta är något jag har fått erfara då Julia sov hos mig för några år sedan och vi åkte och spelade minigolf.
Ett annat minnesvärt minne som jag minns med Julia är när vi paddlade k2 på Vårregattan i Jönköping för ett antal år sedan. Loppet gick bra och vi vann men när vi kom in till land upptäckte Julia att hon hade satt sitsen i fel hål så den satt helt snett. Bra jobbat! Att tillägga har Julia också denna sommar lyckats sätta in ett fotstöd upp och ned.

Det är superkul att Julia har hittat hit till Torsbyskogarna eftersom hon är en perfekt paddelkompis! Vill ni få tag på Julia någon gång se till att vara ute i god tid, telfonerna här i skogen fungerar inte alltid som de ska och jag rekomenderar att inte ringa kl 20.30 på torsdagar då Julia troligtvis kollar på Mitt i naturen.

Nu vet ni lite mer om Julia så ni inte behöver undra så mycket vem det är när hon dyker upp i bloggen nästa gång!




//Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0