Falk-syndrom

Goddag! =)
I detta inlägg tänkte jag berätta lite om en grej som kallas "falk-syndrom". Namnet är uppfunnet av johanna ojala en gång i tiden, men det används flitigt än idag! Det är nämligen så att både jag och min syster lider av så kallat falk-syndrom. Har man falksyndrom är man ganska klantig, ovanligt glömsk eller har en läskig otur eller magnetism som drar sig till små olyckor. Man drabbas lite oftare än alla andra av små klantigheter, utan att egentligen veta varför. Senaste veckan har jag t.ex. halkat på en hal bro och sträckt ljumsken, trillat i ren klantighet på cykeln och skadat armbågen. BARA otur.. eller är det falk-syndrom kanske!?

Det bästa med falk-syndrom är att man inte riktigt vet vad som räknas till det. Jag menar, jag minns när jag tog med mig två höger skate-pjäxor till juniorlandskampen i finland i ettan. Visst, det var oerhört klantigt men nu i efterhand kan jag lätt bara konstatera att det var falk-syndromet som spökade. Eller när jag glömde hela min väska till USM andra året och fick åka i andras kläder haha.. Pinsamt men sant. I jobbiga situationer då man kanske glömt något viktigt kan man bara säga "Oj du får ursäkta mig, men jag lider av falksyndrom.." absolut perfekt och ganska praktiskt ibland alltså! Hoppas ni idag har lärt er hur falksyndrom fungerar. :) MVH Maja

här är en gammal bild från finland för ett och ett halvt år sedan. Längesen, men jag minns fortfarande vilka dundertävlingar jag gjorde och va kul det var. Härliga minnen!!

Kommentarer
Postat av: Moa

Vilket kanon inlägg Maja! Bra att du öppnar dig och informerar allmänheten om Falk-syndrom. Jag undrar om jag inte också har en släng av något syndrom efter att ha glömt paddel till NM, tappat bort x antal springskor, skidhandskar, träningstights mm. Kanske du kan ställa en diagnos? :)

2011-09-10 @ 19:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0