Ett litet farväl

I tisdags flög världens bästa marsvin till himlen. Burre du var allra bäst, vet du det min lilla golvmopp? I 6 år var du den första jag såg på morgonen och den sista jag såg innan jag somnade. I 6 år var du den som väntade på mig varje dag när jag kom hem och gjorde mig glad med ditt pipande och burrande. Du var ju lilla Burre Falk!!

Jag älskade din långa fina päls. Ditt pipande när du stod vid kylskåpet och inte fick mat som du ville. Ditt kurrande när man strök handen längs dig. Jag kommer ihåg när jag glömde dig i ösregn en dag för några somrar sen, och du var helt dyblöt när vi tog in dig.  Linus skällde på mig i flera år efter det där.. Och jag minns när jag precis fått dig och jag varken vågade bära eller hålla dig under ett helt år. Eller alla morgonar vi har haft salladsutdelning på min säng. Eller när vi gjorde film-labyrint som du gång på gång rivde för du ville till köket igen för att få mat. Hur du gillade att tugga på mitt hår eller mina kläder fast du inte fick.

Men det jag kommer sakna mest är alla mys-stunder med dig. När jag åkt hela vägen från torsby till ulricehamn och du alltid såg på film med mig framför tv:n, eller bara slappade. Du, jag och en filt. Jag vet att du var världens lyckligaste marsvin så jag är nöjd på nåt sätt ändå. Och du blev hela 8 år. Jag saknar dig. Hela vår familj saknar dig. Love you. Vi ses igen kompis =) /maja


Kommentarer
Postat av: Moa

Burre kommer gå till historien som världens lyckligaste marsvin!

2011-09-24 @ 14:18:24
Postat av: Therese

Åååå vad ledsamt...:/

Vila i frid, Burre! (:

2011-09-24 @ 15:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0