En till kompis!

Precis som Maja tänkte jag att jag skulle fortsätta berätta om vilka fler vi grannfejdare umgås med här på Skidgym, förutom varandra. Jag tjuvstartade redan för ett litet tag sen med att presentera Therese!

Jag har bestämt  mig för att ni läsare ska få läsa lite mer om mitt jobb som fadder och mitt fadderbarn, Sandra.
Som fadder har jag vissa skyldigheter, sådant man får ta när man är tvåa.



Det jag lagt störst vikt på när det gäller mitt fadderskap är vallning. Som många vet har jag en talang för det här med att valla. Mina tips till er alla med bakhala skidor där ute i världen är att det är omöjligt att lägga på för mycket valla. Ju mer valla och ju kletigare desto bättre. Detta är några av alla lärdomar jag håller på att lära Sandra.
Förutom att valla finns det såklart många andra saker att lära sitt fadderbarn. Just nu har vi startat en period med hårdträning på att cykla med skidfodralet till tunneln. Sandra gör stora framsteg varje gång!

Sandra är inte bara väldigt duktig på att cykla med skidfodral, hon är också bra på att åka skidor. Det är en stor fördel att vara snabb när man är etta. Det finns ju nämligen även 2or, 3or och 4or på skolan. 2or, 3or och 4or kan vara väldigt läskiga innan man lärt sig att hantera dom. Något jag själv har erfarenheter av, host host Maja.. Josse...

Sandra är rolig och snäll och jag lovar att det kommer att komma mer uppdateringar här i bloggen senare:) kolla också in: www.ssandraolsson.devote.se!

Tack och Hej leverpastej!


//Mos

Kommentarer
Postat av: Sandra

å nu gjorde du min dag Moa! TACK :D!

2011-09-18 @ 09:27:32
Postat av: maja

hahahah jag ÄLSKAR lappen på skid! "tveka inte att fråga din fadder, faddern vet sin uppgift och finns till hjälp om du behöver." hahahah bra att du tar ansvar moa! ;)

2011-09-18 @ 13:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0