Bowling

Igår var det dags för bowlingstävling här i Torsby. I startfältet fanns jag (Moa), Josse, Maja, Jimmy, Jesper och Johannes. Det var som sagt ett riktigt starkt startfält.

För mig började det lite svajigt när jag kom på att jag glömt mitt privata bowlingklot och mina privata bowlingskor hemma. Men, jag lät mig inte besegras för det utan lyckades storspela hela matchen igenom med 2 strike(!!!) och massa spärrar. Detta är en enormt bra för att vara mig.

Mina fina prestationer på bowlingbanan resulterade i en finfin tredjeplats, efter proffsspelarna Johannes och Jesper.

Bakom mig var det en hård strid mellan Maja, Josse och Jimmy.
Josse satte ribban när hon på första kastet gjorde en strike. Hon fick sedan lite teknikproblem som var svåråtergärdade.
Maja spelade på en relativt jämn nivå matchen igenom men föll tyvärr ner i en liten svacka under en kortare period som ledde till att hon tappade värdefulla poäng i den hårda konkuransen.
Jimmy gick in i väggen när han redan innan sitt första kast insåg att han glömt sin putsduk. Efter att ha kastat i rännan ett antal gånger gav jag honom lite användbara tekniktips och Jimmy kunde efter det ta ett rejält steg framåt i sin bowlinkarriär. Med putsduken med nästa gång vet vi inte hur lång han kan gå.

Det var sammanfattningsvis en väldigt lyckad match där alla fick göra minst en strike och visa på goda bowlingkunskaper.

//Mos


Kommentarer
Postat av: mamma

körde du tvåhandsfattningen?

2011-10-13 @ 20:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0