Poeten Mos!

Vi saknar Moa så mycket redan efter tre timmar att vi inte vet vad vi ska ta oss till, som tur är så finns alla underbara minnen kvar med henne och ja redan nu har jag varit nostalgisk och titta på bilder på oss.
Men något som fick mig(jos) att bli riktigt rörd det var när jag hittade två gamla dikter som min älskade Mos en gång i tiden skrev till mig. Så njut nu av de här väl skrivna dikterna av den store poeten MOS WIKBERG!


Dikt1: Skrevs till mig när jag bestämde mig för att gå på gymnasiet här i torsby.
Dikt2: Skrevs till mig när jag bestämde mig för att byta klubb till Filipstad. 
 

Skidorna är slut
Josefin vägrar att gå ut
Kossorna väntar
men josse ligger bara i soffan och flämtar
Josefin måste vila
för till hösten ska hon till killar i Torsby kila
i Forshaga lämnar hon lilla Moa ensam kvar
det är inte säker att Moa någonsin får ett svar
Josefin har förstås fullt upp
med sin stora, viktiga
killcup



nu har josse lämnat mig
hos mig har hon många spår lämnat efter sig.
nu har josse föralltid lämnat forshagas spår,
minnen är det enda jag kvar av josse får.
josse har nu till filipstad flytt,
där ska hon utan moa börja om på nytt.
på tävlingarna stakar du runt i din filipstad-dräkt,
när du ser moa du kollar och skrattar fräckt.
det är bara att hoppas att våra vägar
 vägar igen möts,
att vi inte hela tiden ifrån varandra stöts
men det är klart du kanske tycker jag är för liten,
medans jag tycker du är för gammal och sliten!
 (hehe)
någon gång borde du ha tid att säga hej,
jag vill inte att du helt bort glömmer mig!
goooooooodbaishhh
dont get brainwashed
please dont.



             WEE MISSSS YOUUUU!


Kommentarer
Postat av: Mos

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHA

2011-03-23 @ 09:27:06
Postat av: majs

jag ÄLSKAR den sista meningen "dont get brainwashed, please dont!" hahaha

2011-03-23 @ 13:50:15
Postat av: frida



Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-23 @ 13:57:16
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: kajsa

sötaste tjejen till vänster

2011-03-28 @ 19:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0