DEJE


Idag har jag träffat min gamla dagmamma Gun som numera fungerar som min extra farmor, hon har varit med om många spännande upplevelser som hon mer än gärna delar med sig, vare sig man vill eller inte men idag berättade hon en rolig sak om pensionärerna i Deje. 
Det var dags för pensionärna i Deje att betala för vattengympan som finns i vårat "finfina" badhus. Det bör läggas till att mer än hälften av alla som deltar behöver ha med sig rullartorn eller kryckorna ända fram till poolkanten och även Gun tycker att de flesta är lite väl gaggiga men men de tycker ju antagligen att gympan är kul.
Ja och när man ska betala så gör man det en termin i förväg men det var en tant som inte uppskattade detta.

" Varför ska man betala så långt i förväg? Man vet ju inte om man lever då"

Gun förklarde att det var en mycket argsint liten tant som berättade klart och tydligt för  badvakten i kassan att detta inte var okej. Men badvakten förklarade att om hon ville ha kvar sin åtråvärda plats i vattengympan så var det nog säkrast att hon betalde ändå.
Gun som stod efter tanten i kön sa till henne att hon då skulle betala för hon hade inga planer på att dö innan våren. Det spelar ju ingen roll om man betalar eller inte för man kan ju ändå inte ta med sig några pengar i rockarmen när man checkar ut.  
MOS och MAJS hoppas det dröjer lääänge innan vi slåss vid poolkanten med våra rullatorer.

Kommentarer
Postat av: Tom

Haha. Jag älskar det där bittra tanten, vilket fantastiskt resonemang och vilken surkärring; den äkta sorten! :)

2011-03-03 @ 11:31:01
Postat av: Mos

Jag håller med tanten, så varför ska man träna så mycket inför JSM när man inte vet om man lever då eller inte överlever!? BRA inställning!

2011-03-03 @ 11:37:47
Postat av: Majs

Hahaha skön tant! hahaha och skön inställning på mos ;)

2011-03-03 @ 13:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0