Mitt hus

Tjolahopp!
Här sitter jag och kollar på 5-milen :) Tänkte presentera mitt, eller ja vårt, hus här på alvägen 11 i ulricehamn. Ett hus som jag trivs VÄLDIGT bra i såklart, och som är oerhört hemtrevligt. Sakerna som gör det hemtrevligt är...

...vårt stökiga kök vars golv är täckt av spån p.g.a. ett litet odjur vid namn Burre Falk som bor där på halvtid. (andra halvan i en bur på övervåningen)
...vår stökiga hall som är täckt av massa skor, allt från joggingskor och vardagsskor till pjäxor, tofflor och allt möjligt.
...mitt egna gröna rum som egentligen kanske har lite konstig färg,  men som är litet och mysigt.
...vår ganska lilla trädgård där man kan sitta o käka plommon i plommonträdet, plocka äpplen från äppelträdet eller sola på altanen.

Men det finns ju även andra saker som gör huset riktigt SPECIELLT. Jag menar, saker som man älskar på sitt egna lilla sätt.
Vår tjock-tv:

Jag menar, det är inte alla som har en gammal tjock-tv! (två stycken dessutom förresten)
Vår skänk i hallen:

Här kan man lägga ALLT och lite till. Har man något i handen läggs det här! Dock uppskattas det inte alltid av mamma..
Vår chock-gröna tapet i ett av sovrummen.

Kan ju tilläggas att hela tapeten (och bården om det heter så?) valdes av min syster för ett antal år sedan. Hur hon tänkte vet jag inte riktigt..

Detta var ett litet smak-prov av vårt hus på Almvägen! Hjärtligt välkomna! :) //Majs


Kommentarer
Postat av: Syrran

Haha! Jag gråter av skratt=) Jag älskar också detta hus, så speciellt och så mysigt! (och så stökigt... trots att mamma räddar upp det) Ang. tapeten där, den var ju coolare än coolast...för 10-15 år sedan iaf!

2011-03-07 @ 10:10:09
URL: http://hannafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0