Majabacken!

HEJ ALLA GLADA! :D
Självklart har majabacken skapats idag i dubbeljakten, precis som jag utlovade! Men först lite om loppet. Efter ca 2 km, alltså på den klassiska delen var jag nästan död. Inte riktigt, men jag har mina funderingar under loppet om hur jag skulle ta mig i mål haha ;) Jag fortsatte dock, men trött var jag, RIKTIGT trött alltså. Luftrör som pep och ben som värkte, men jag fortsatte. Och shit va kul det var också! På sitt egna lilla sätt :) en riktig upplevelse!

Men nu till MAJABACKEN! Första frågan är ju var backen finns? Jo kära läsare, majabacken kan du hitta om du åker fristils-delen på dubbeljakten och åker uppför slalombacken. Nu kan man lätt tro att det är själva slalombacken som blev majabacken, men icke sa nicke! Efter att man åkt upp för den backen svänger man till höger och det planar ut litegrann. Notera "planar ut", alltså det går fortfarande uppför, och INTE nerför. Där direkt, i den svaga uppförsbacken ställde sig självaste Maja Falk i fartställning. HAhaha, Josefin som befann sig några sekunder bakom mig kom konstigt nog ifatt mig DIREKT! Jag insåg däremot ganska snabbt att fartställning tyvärr inte var det snabbaste färdsättet just där, och tvingade mina ben att börja röra på sig igen... Men nu äntligen är grannfejds-backarna fulländade! Och tur är väl det ;D 

Så om ni nu har lust att ta er en titt på majabacken, är det fritt fram! Jag själv föredrar som sagt fartställning där, men ni väljer själv hur backen ska bestigas! Här nedan följer en bild från sprinten i torsdags. Som ni se kan även jag åka skate om jag försöker och vill ;) Kram Maja

Kommentarer
Postat av: josse

hehe majabacken var hemsk nästan värre än backen innan!

2011-03-12 @ 21:54:06
Postat av: Tom

Haha. Bara så ni vet, jag ÄLSKAR den här bloggen! Ni är helknäppa! :)

2011-03-13 @ 21:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0