Peruken

Hejhopp i blåbärsskogen!
Äntligen har jag lurat hit josefin till ulricehamn, universums mest omtyckta och omtalade stad. Alla i Torsby har väl säkert hört maja skryta om hennes fina hemstad, men aldrig riktigt sett den. NU har iaf josse kommit på besök och hon får själv berätta om alla konstiga saker, peruker och människor hon mött. Såhär säger josefina:

Det abslout konstigaste i familgjen Falks hem är att det springer runt en peruk på köksgolvet under dagstid, som på natten befinner sig instängd i badkaret på överövåningen.
Jag är mycket förundrad över denna varelse som lyssnar till namnet Burre. Jag har genomgått några lektioner i hur man hanterar denna varelse och har kommit så långt att jag kan framkalla BURRR ljudet. Jag har alltså (nästan) blivit polare med perkuen BURRE, men bara nästan. 
Föe vi har faktiskt hunnit med att ha en liten konflikter Burre och jag el snarare så var det så att Burre nafsa till i mitt finger. Men det har vi lagt bakom oss nu.
Jag gillar att vara i den gröna fina staden Ulricehamn. Jag gillar speciellt familjen Falks eldriva cykel, den gör alla backar som finns i den här staden lite lättare. 
MVH Maja och Josse :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0