Dikt om dagen

Man behöver ju inte alltid skriva en sammahängande text om dagen,
så därför kommer här en lite dikt som inte handlar om ko-hagen.
Efter att ha sovit hela natten,
var jag lika glad som nyduschade katten.
Nejdå, jag var faktiskt på bra humör,
för jag åt yoghurt och ingen gröt som smakade likör.
Till skolan jag gick och svisch det sa,
farten under de orangea skorna var idag riktigt bra.
Lite lektioner och sen en rast efter det,
de snygga fyrorna sa att jag var het.
Skämt å sido, jag vallade iaf skidorna mina,
med hjälp av elin som sa att dom blev fina.
Efter en lång dag var det dags för middag med fisk,
gott var det, inget klabb eller slisk!
Dock var såsen stark ida´,
tur att min tunga klarar sånt så bra!
Nu är det dags för plugg och tjat med jossan,
hoppas hon kan hjälpa mig den snälla kossan! (nödrim!)
Imorgon är det onsdag vilket betyder ett nytt onsdagsblad,
det bästa numret det blir, ska vi slå vad? ;)

Ett litet, hemligt smakprov från kommande nummer...avslöjar ingenting!

Dagens bild in action från sturkö! Hoppas ni också haft en rolig tisdag :) //majs

Kommentarer
Postat av: Gunnel Andersson

Vilken fin dikt Maja!

Längtar Du också till sommaren?

2011-02-22 @ 19:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0