Dåligt.

Ja som vår kära granne Majs redan har klagat på denna dag känner jag och Mos att vi måste fortsätta för den här dagen har absolut inte varit rockig. Det började redan igår kväll för Maja och mig(jos), våra svårt att somna problem gjorde oss påminda och där låg vi i varsin säng i varsin lägenhet och hade svårt att somna. Maja tog tag i saken och gick upp och åt glass vilket var ett smart drag för hon berättade vad gott det samkade mitt i natten så nästa gång sömnproblemen gör sig påminda för mig så ska jag också testa detta. Medans Majas och mina problem utspelade sig så låg Moa och sov lika gott som hon alltid gör...
Har man svårt att somna så vet man att man är trött nästa dag när klockan ringer och även så denna gång men men upp ska man ju ändå upp, TYVÄRR!! Efter många om och men så hamnade Maja och jag vid samma bord i matsalen och ja maten ska vi inte ens tala om för den var inte bra idag( Mos säger att hon funderar på att göra Dillkött igen redan 2018).
 Vi tog oss igenom ett segt med ändå lite småskoj träningspass sen så var det dags för att göra den här dagen bra. Det skulle ske genom att Moa och jag skulle laga pannkakor(vilket vi gör ca en gång i veckan).
Alla dagar går att rädda med pannkakor det är vårat motto.
När jag kämpade mig upp från konsum efter en storhandling så peppade jag mig själv om att min älskade sambo stod i köket och väntade på mig redo att börja steka. Efter att ha mött halva Torsby med körkort och ingen erbjöd mig skjuts insåg jag att jag aldrig ska bli militär då man måste bära på tunga ryggsäckar. Jag hade stora problem med min mjölkryggsäck medans militärer bär runt på ryggsäckar lika tunga som Moa. Men jag får skylla mig själv att jag inte fick någon skjuts för jag glömde faktiskt sträcka ut liftar tummen när de passarede.. På tal om Moa igen,
är det något som Moa är riktigt bra på så är det att steka pannkakor, det har hon bevisat gång på gång. Det är alltid hon som får rädda upp mina riktigt misslyckade.
Men idag var det något konstigt Moa misslyckades med flera stycken(misstänkt form svacka)!! Samtidigt som jag försökte "få igång" våran älskade gjutgärnspanna med Viktoria Thorns rapsolja så lyckades jag bränna sönder stekspaden. Ja och det var en lite kaos artad sitouation men tillslut hade vi pannkakor på bordet och det var väldigt gott:)
Som den vår goda granne Maja sa" Men dagen är inte slut än, den går fortfarande göra till en bra dag"
Så nu ska vi göra något kul det är ju ändå snart jul...


 
Förstörda pannkakor går inte ostraffat förbi!





Jag har även chokat Simon med mitt stökiga rum, Maja är dock van.
Simons livekommentar " FY FAN va här ser ut, som sju svåra år"
Till mitt försvar säger jag att jag faktiskt gillar när det är så, det är mysigt hem trevligt enligt mig.

Kommentarer
Postat av: maja

haha ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR den övre bilden!

2011-02-17 @ 06:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0