Bert och biologi

Hej! Har haft världens sämsta dag...sur, ledsen, arg, irriterad och framför allt trött. Men jag tänker inte låta dagen förbli sämst nu på kvällen :) det har redan börjat vända!

1. Fick världens finaste kort i brevinkastet som sa hur bra jag var. Det finns dom vännerna som ser när man är ledsen och är där ändå! Tack elin du är bäst!<3

2. http://www.youtube.com/embed/rt59EIcusQE Kollat på det här klippet på bert som man ju inte kan annat än att skratta åt! :D HAHAHAHAHA! (la upp det som en länk eftersom min tekniska kunskap inte räcker längre än så)

Nu ska jag ta tag i min biologi! Utdrag från boken :) 
"Efter en framgångsrik jakt kan makrofager aktivera sådana T-lymfocyter som kallas T-hjällparceller. Aktiveringen inleds med att receptorerna ("antennerna") på T-hjälparcellernas yta kopplas till makrofagernas komplex av främmande antigener och HLA. Detta förutsätter dock att formen på T-hjälparcellernas receptorer är anpassad till antigenskomplexen. Formen på T-hjälparcellernas receptorer varierar i likhet med B-lymfocyternas antikroppar."

Intressant. Jag kommer rocka på fredag! Jag vet elin :)
Biologi-kram från maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0