Hemma

Tjeeenare mannen!
Nu har jag landat i Torsby. Det första jag kände när jag klev in genom min dörr var min kära älskade lägenhetsdoft som jag megagillar. Det luktar doftljus och hemma. Nu på förmiddagen har jag precis knappt överlevt 45 minuter löpning, där jag höll på att koka sönder. Det är varmt här i torsby. Jag har redan börjat få träningsvärk efter dagens pass, vilket talar om en hel del om hur min form är hehe.

Den senaste veckan i spanien har varit superrolig. Det finns tusen saker att berätta men det är svårt att beskriva allt i ett blogginlägg. Kan ju börja med att säga några saker jag lärt mig under veckan:

-Hur man sover siesta i 3 timmar.
-Hur man äter smörgåsar. (dom äter ca 10000000000000 om dagen i spanien ungefär)
-Hur man genom att nicka, säga "Sí" och se glad ut kan få alla att tro att man förstår haha.
-Hur innerligt snälla och välkomnande en familj kan vara.
-Hur otroligt omtänksamma, roliga, spontana och knäppa spanjorer är.
-Hur man skrattar ihjäl sig med sina kompisar i ett provrum.
-Hur man dansar salsa.
-Hur man säger halvfula ord på spanska höhö.
-Hur man känner sig som en utomjording. Blond, blåögd, smal och lång är inte särskilt vanligt i spanien vilket resulterar i att ALLA glor, och då menar jag alla.
-Hur ont man får i fötterna när man shoppar en hel dag med totalt platta skor.
-Hur man klämmer in 5 personer i en kort-automat.
-Hur mycket jag tycker om mina bästabästabästa vänner i torsby.
-Hur man har gråt-kalas på flygplatsen när alla insåg att dom ska skiljas.
-Hur gott mammas köttfärssås smakar efter en vecka med spansk mat.

Det var lite om veckan. Här kommer en hel drös med bilder!

Jag och Lucía

Jag, Lucía och hennes kusin Marta

Vi testade livet som...sjöman eller soldat???

Hennes 7-åriga kusin var en hejjare på all sorts dans, bland annat salsa.

Fyra av fem svenska tjejer.

På stranden

Jag och Rocío

Den godaste glassen jag ätit i hela mitt liv

Min underbara frisyr på flyget hem.

Los todos.

Jag och Maja lekte vid gungorna.

Ha det bra allihopa!! /majs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0