¡Gracias!

Hej!
Här sitter jagt pa historia-lektion i spanien. Det är kul och dom skrattar hela tiden. Dock fàr jag lite ont i huvudet för det är ljud överallt, men jag överlever. Pà dom 2 första dagarna lyckades jag göra bort mig ca 10000000 ganger. Här kommer 2 exempel:
1. Tvà personer berättade igar att dom varit tillsammans exakt 4 manader. Jag tänkte givetvis att jag skulle säga grattis sa jag sade: GRACIAS! (vilket betyder tack) höhö, bra gjort där. Sen skulle jag förklara vad jag menade men det gick ju lite halvdant.
2. Lucia bad mig sjunga nagon svensk jul-sang och det kunde jag ju göra tänkte jag. Först började jag sjunga pa engelska "Jingle bells, jingle bells..." tills jag kom pa att jag sjöng pa engelska. Da tänkte jag ta den svenska varianten, och började sjunga:
"Bjällerklang, bjällerklang cykla bak o fram. I ett hörn där stod en björn som màla rumpan grön...."
Hm, julsàng var det ja! Det blev fel som ni förstàr! Som barn lärde jag mig "den nàgot speciella varianten" haha. Ingen förstod vad jag sjöng men dom undrade nog varför jag började gapflabba...

Annars är det fint, och dom pratar hela tiden och om ALLT. (inga undantag) Idag ska alla svenska till Murcia och shoppa. Det är stràlande sol, men vi är inte sà mycket pà stranden. ¡Adiòs amigos! /Majs

Kommentarer
Postat av: Mosigosi

bra jobbat Maja jag har full förståelse för din små misstsg, jag skuller lika väl kunnat gjort dom själv!

2011-04-05 @ 16:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0