GODIS

GODIS är gott, jag har konstant ätit godis i flera dagar nu och detta har lett till ett lika konstant illamående..
 Men jag kan ändå inte sluta stoppa i mig.
Jag är precis hemkommen från Branäs och befinner mig i Mölnbacka, där det finns el ja fanns jättemycke godis kvar från helgen.
Så ja nu har jag tryckt i mig ännu mer godis hemma hos mina underbart charmiga kusiner ja och jag mår illa igen.
Den charmigaste av dem alla är trollet Kajsa som tror att jag snart blir överviktig pga allt godis, men det är smällar man får ta enligt henne.
Men GLAD PÅSK!





PS. Nu ska jag berätta om en av Kajsas sista skidtävlingar, kanske inte hennes bästa heller.
Det var på min gamla hemmaplan Sisugårde som tävlingen ägde rum.
För att göra en lång historia lite kortare så slutade det hela med en skitförbannad Kajsa inne i skogen på en sten. (Ålder 5-6 år)

Händelseförloppet var såhär. Charmtrollets motståndare(MOS) trillade strax bakom Kajsa. Hon var snäll och tänkte att hon lika gärna kunde vänta istället för att åka vidare. När motståndaren väl hade kommit upp på skidorna igen så kom hon på att detta inte alls var någon bra idé! Och blev tillsist omkörd i nerförsbacke.....
Då kom hon även på att hennes far kanske inte heller skulle tyckt om denna idén så istället för att fullfölja loppet så ja, tog hon av sig skidorna och gick in i skogen. Hörde vrål från föräldrarna att hon skulle vända tillbaka men då blev hon vrång.. Så därav förbannad och när hon väl hade hittat stenen så satt hon kvar där. Och blev argare och árgare när de kom emot henne och ville ta med henne ut ur skogen men det ville inte Kajsa alls! Så därav tappade hon nog sitt skidintresse, hon återhämtade sig iaf aldrig. DS. 

 

Kommentarer
Postat av: MOS

Vem vet när Kajsa dyker upp i tävlingsspåren igen?? detta är endast en tidsfråga!

2011-04-24 @ 20:50:40
Postat av: MOS

Vem vet när Kajsa dyker upp i tävlingsspåren igen?? detta är endast en tidsfråga!

2011-04-24 @ 20:50:51
Postat av: jos

Hon är som en tickande bomb!

När hon släpps ut i spåret igen så kommer det att gå fort som bara den!!!

2011-04-25 @ 09:46:19
Postat av: majs

hahah GLAD PÅSK överviktiga jos!! jag ser fram emot att träffa dig =)

2011-04-25 @ 16:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0