Kebnekaise

Jag och mina kära vän Bob har varit på resande fot. Vi har tågluffat oss fram genom Sverige med hjälp av inlandsbanan... Det var en speciell upplevelse som bland annat innehöll en eldsvåda som kunde varit slutet på oss men alla kom ut ur tåget utan några skador. Men vårat mål med resan var att bestiga Kebnekaise och besöka en gruva och det lyckades vi med.

När vi skulle upp på toppen gick vi upp tidigt och började våran färd klockan sju och till våran förtjusning såg vi inte ett moln på himlen. Av någon konstig anledning ska allt gå så fort som möjligt och vi ska helst vara snabbast av alla när vi gör något och i detta fallet var det vandring.

Början av vandringen gick bra och vi såg inte så många andra bara några långt efter oss. Så i lugn och ro satte vi oss för att ta en paus. Då dyker det upp två killar från ingenstans i ett rasande tempo…Vi blir chokade, de här killarna såg ut att vara riktiga proffs. När vi började gå efter våran paus så såg vi att de hade pausat lite längre fram och av en ren slump skulle de börja gå samtidigt  som oss. Jag och Bob tog rygg och vi hade inga planer på att släppa. Men jag ska erkänna att det var sjukt jobbigt, det gick fort.

Men efter nästa paus var det jag och Bob som gick först och vi märkte inte att de hade släppt förens vi vände oss om och inte såg dem något mer. Vi fortsatte mot toppen och när vi äntligen kom upp och hade en majestätisk utsikt insåg vi att killarna vi gått om måste ha gått in i väggen!!

När vi hade varit uppe på toppen i ca 15 min började de närma sig och när vi mötte dem på vägen ner sa den första ”ni ser oförskämt pigga ut” och Bob försökte uppmuntar den andre och sa ”nu är du snart upp”. HEhe, då gick han först ner på knä och började sedan krypa mot toppen;)

 

 

   

Denna bilden beskirver hur jobbigt det var och att alla andra bilder ljuger lite för jag var helt slut, möjölsyra upp till öronen!                                 Vi tältade alla nätter så tyvärr Moa dina lakan fick bara ligga i ryggan..

När vi åkte var vi iaf pigga och fräscha men det ändrades snabt..

I gruvan:)


Kommentarer
Postat av: maja

haha shit vilka häftiga bilder!! så himla fint =)

2012-07-16 @ 14:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0